Digi.Grow:
Digitarpeet selville valmennuksessa
Joensuulainen Palavaneri sai puikkoihinsa uuden vetäjän, kun teollisuuden myyntijohtajana Starkilla aiemmin työskennellyt Jouni Kontkanen osti yhtiön osakekannan yhdessä Janne Tarnasen, Markus Hämäläisen ja Petri Kontkasen kanssa. Vanerituotteiden työstämisessä digitaalisuus on ollut jo arkipäivää. Jounin aloitteesta lähdettiin kuitenkin selvittämään lisää digitalisaation mahdollisuuksia toiminnan kehittämiseen. Business Joensuun Digi.Grow-valmennus auttoi yritystä selventämään digitarpeitaan.
Digi.Grow-valmennuksen avulla haluttiin syventää omaa ymmärrystä digimarkkinoinnin mahdollisuuksista yrityksen näkyvyyden tukena.
– Nyt kun oma ymmärrys asioista on valmennuksen myötä laajentunut, tulevan digistrategian suunnittelu on helpompaa: nyt mietitään, missä määrin opit tulevat käyttöön talon sisällä ja mitä ostetaan muualta. On helpompi tehdä päätöksiä, kun ymmärtää mitä on ostamassa. Tulevaisuudessa laitamme someen enemmän painoa ja ostamme hakusanamainontaa kumppaneilta, Jouni Kontkanen Palavanerista kertoo.
UUSIA MAHDOLLISUUKSIADIGISTÄ
Palavaneri on tunnettu palvelustaan ja tuotteidensa laadusta. Näihin Kontkanen haluaa panostaa entistäkin enemmän. Asiakaslupausten pitämisessä digitaaliset työkalut ovat erityisen suuressa roolissa, poikkeusaikoina tämä on todettu erityisesti. Yrityksessä on parhaillaan meneillään tuotannonohjausjärjestelmään (ERP) liittyvä hanke, jossa valintoja on tukemassa Business Joensuun Digi.Grow-valmennus.
– Halusin panostaa perusjärjestelmiin, jotta saamme mahdollisuudet hallitulle kasvulle. Koska jatkossa kasvua tavoitellaan voimakkaammin, järjestelmän täytyy tukea kasvua ja auttaa varmistamaan, että kaikki narut pysyvät käsissä ja lupaukset saadaan täytettyä.
DIGI.GROW
– Digi.Grow-valmennus oli oikein hyvä kokemus. Tärkeintä oli, että oma käsitys digimaailmasta syveni, joka puolestaan helpottaa keskusteluja palveluntarjoajien kanssa, Kontkanen kertoo.
Juttu on julkaistu ensimmäisen kerran kauppakamarilehdessä 4/2020. Juttu Anu Ruusila, Cordial Communication Oy.