Antti Toivanen Pohjois-Karjalan kauppakamarin toimitusjohtajaksi

Antti Toivanen on valittu Pohjois-Karjalan kauppakamarin toimitusjohtajaksi. Toivasella on kokemusta maakunnallisen ja alueellisten kehittämisyhtiöiden johtamisesta yli kahdenkymmenen vuoden ajalta. Kauppakamarin toimitusjohtajan paikka vapautuu syksyllä Matti Vuojärven eläköityessä. Toivanen aloittaa kauppakamarin toimitusjohtajana syyskuun alussa.

Kauppakamarin toimitusjohtajan tehtävään haki lähes 20 henkilöä ja heistä kuusi kutsuttiin haastatteluun.

• Hakijoiden taso oli erittäin korkea, sekä koulutus, että kokemustausta oli vahvaa. Henkilöt olivat ympäri Suomen, toki osa myös Pohjois-Karjalasta. Runsas hakemusten määrä viestii sekä maakuntamme että Kauppakamarin arvostuksesta, toteaa Pohjois-Karjalan kauppakamarin hallituksen puheenjohtaja Jaana Reimasto-Heiskanen.

• Uskon, että Antti Toivasen laaja kokemus eri tehtävistä tukee häntä uudessa tehtävässä, ReimastoHeiskanen sanoo.

Antti Toivanen on toiminut 20 vuotta Kainuun edun toimitusjohtajana (1999–2020), toimitusjohtajana Snowpolis Oy:llä 2010–2014, johtajana Entre -yrittäjyyshankkeessa 1998–1999 sekä yrittäjyysasioiden projektipäällikkönä Kainuun liitossa 1994–1998. Koulutukseltaan Toivanen on yhteiskuntatieteiden maisteri (YTM) ja eMBA. Hän on myös Itävallan kunniakonsuli.

• Kauppakamarin toimitusjohtajan tehtävä on vaikuttaja/näköala tehtävä, jossa tavoitteena on alueen elinvoiman ja elinkeinoelämän kannattava vahva kasvu. Olen tehnyt vuosikausia yhteistyötä pohjoiskarjalaisten yrittäjien ja kehittäjien kanssa. Kehittämisen ilmapiiri sekä tahtotila maakunnassa on kunnianhimoinen ja tapahtuu iloisessa ja hyvässä hengessä. Haluan tuoda kokemukseni, osaamiseni ja kansalliset ja kansainväliset verkostot pohjoiskarjalaisen elinkeinoelämän palvelukseen, täsmentää Toivanen.

Lisätietoja: Pohjois-Karjalan kauppakamarin hallituksen puheenjohtaja Jaana Reimasto-Heiskanen, p. 040 089 1210