Kokoamme tähän hyödyllisiä linkkejä koronasta:

Maksuttomat kauppakamarin aamukahvit etänä, käsitellään koronatilannetta eri näkökulmista.

Helsingin seudun kauppakamari on koonnut ohjeita työnantajille koronatilanteessa. Löydät sivuilta kaiken kattavasti vastauksia moniin kysymyksiin kuten karanteeniin ja palkanmaksuvelvoitteeseen, työsuhteen päättämiseen, työnteon estymiseen, vuosilomaan, sairauspoissaoloihin, lomauttamiseen, sairauden ehkäisyyn ja tartuntaepäilyyn sekä tietosuojaan liittyen.

Business Finland, Finnvera ja ELY-keskus voivat antaa yritystukea nopeasti kriisin aikana jopa 100 000 €. Hae rahoitusta nyt, kun sitä on vielä saatavilla!

Kuinka haet Business Finlandilta korona-avustuksia:

Osuuspankin erittäin selkeät ohjeet yrityksen rahoitusratkaisuista koronatilanteessa.

Coronaria Tietotaito Oy tarjoaa:
​​​​​​​Esimiesten helpdesk, maksuton palvelu 17.4.2020 saakka.

Helpdesk on matalan kynnyksen palvelu johdolle, esimiehille ja HR:lle. Palvelu on puhelimitse tai nettiyhteyden (skype, teams)kautta toimiva palvelu esimiestyön
pulmatilanteiden ratkomiseen.​​​​​​​ue lisää

Tähän olemme koonneet hyödyllisiä linkkejä korona tilanteeseen liittyen.

Pohjois-Karjalan kauppakamari tarjoaa jäsenistölleen maksutonta neuvontapalvelua taloushallintoon ja lakiasioihin liittyvissä kysymyksissä. Koska kauppakamari haluaa verkottaa asiantuntijuutta jäsentensä välillä, käytämme ainoastaan oman maakunnan asiantuntijoita.

Mikäli kauppakamarin jäsenenä kaipaat neuvoa tai opastusta lakiin, verotukseen, taloushallintoon, varainhoitoon, EU:hun tai julkisiin hankintoihin liittyvissä asioissa, voit ottaa yhteyttä alla listattuihin yhteistyökumppaneihimme.

Neuvonta tapahtuu puhelimitse. Ensimmäinen puhelu on maksuton. Mikäli tilanne vaatii useampia yhteydenottoja tai muita jatkotoimenpiteitä, hinnoittelusta sovitaan erikseen palveluntarjoajan kanssa.

Asianajaja Tuomo Vatasen kirjoituksia koronaan liittyvistä aiheista.