Vuoden digitaalinen yritys palkitaan taas

Onko yrityksesi edelläkävijä digitalisaation hyödyntämisessä? Pohjois-Karjalan kauppakamarin Digivaliokunta hakee nyt toista kertaa vuoden digitaalista yritystä. Ilmoittaudu mukaan kilpailuun!

Digipalkinnon tarkoituksena on nostaa esille hyviä esimerkkejä yrityksistä, jotka hyödyntävät digitalisaation mahdollisuuksia kehittääkseen toimintaansa ja palveluitaan tai ottaakseen harppauksen kohti uutta liiketoimintaa.

Digitalisaatiota tapahtuu kaikkialla ja koko ajan. Osa yrityksistä on digin hyödyntämisessä pidemmällä, osalla työ on vasta alussa. Vuoden digitaalinen yritys -palkinto rohkaisee esimerkin voimalla uuden teknologian hyödyntämiseen ja nostaa esille edelläkävijöitä, joista muut voivat ottaa oppia.

Vuoden digitaalinen yritys voi olla minkä kokoinen tahansa, toimia millä vain toimialalla ja sijaita missä tahansa Pohjois-Karjalassa. Tärkeintä kilpailun näkökulmasta on digitalisaation vaikuttavuus yrityksessä sekä hyvät ideat, oivallukset ja toteutukset uuden teknologian hyödyntämisessä. Ehkä olet jopa tuonut jotain kokonaan uutta toimialallesi.

Ilmoittaudu mukaan kisaan, jos yrityksesi on ottanut digiloikan tai määrätietoisesti hivuttautunut toimialansa edelläkävijäksi digitalisaatiota hyödyntäen.

“Etsimme yrityksiä, jotka ovat omaksuneet digitaalisia käytäntöjä ja toimineet edelläkävijänä. Voit ilmoittaa mukaan oman yrityksesi, työnantajasi tai minkä tahansa yrityksen, jonka arvioit olevan esimerkkinä muille alueen yrityksille. Kyseessä ei ole verinen kilpailu, vaan yksi tapa nostaa teknologian hyödyntämisen hyviä esimerkkejä esille”, kertoo Pohjois-Karjalan kauppakamarin toimitusjohtaja  Antti Toivanen.

Ehdotuksia palkittavaksi yritykseksi voi jättää 1.2.–15.3.2023 Pohjois-Karjalan Kauppakamarin verkkosivuilla. Vuoden digitaalinen yritys julkistetaan ja palkitaan Kauppakamarin kevätkokouksessa 8.5.2023.

Raati arvioi ehdotusten vaikuttavuutta, edelläkävijyyttä, digiratkaisuista saatua hyötyä ja tekojen esimerkillisyyttä. Vaikuttavuuden skaala voi olla alueellinen, kansallinen tai jopa kansainvälinen.

Lisätietoja:
Kauppakamarin Digivaliokunnan pj. Teemu Purmonen