Vuoden 2021 kouluttajayritys: Porokylän Leipomo Oy

Vuoden 2021 kouluttajayrityspalkinto on myönnetty Porokylän Leipomo Oy:lle. Pohjois-Karjalan kauppakamarin, Itä-Suomen yliopiston, Karelia-ammattikorkeakoulun ja Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymän kouluttajayrityspalkinto jaettiin kauppakamarin syyskokouksen yhteydessä 17.11.2021. Palkinnon vastaanotti Porokylän Leipomo Oy:n toimitusjohtaja Erik Kärki.

Perustelut Porokylän Leipomo Oy:n valinnalle

Porokylän Leipomon ja Riverian välinen yhteistyö on erittäin sujuvaa. Tälläkin hetkellä Porokylän Leipomossa on yli 20 oppisopimusopiskelijaa eri tutkinnoissa sekä Lieksan että Nurmeksen yksiköissä. Yritys on työllistänyt Riverian opiskelijoita jo opintojen aikana ja mahdollistanut opiskelijoiden joustavan siirtymisen oppisopimukseen. Yritys on merkittävä leipomoalan työllistäjä Ylä-Karjalassa.

Palkinnon taustaa

Pohjois-Karjalan kauppakamari, Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riveria, Karelia-ammattikorkeakoulu ja Itä-Suomen yliopisto haluavat vuosittain antaa julkisen tunnustuksen yritykselle koulutuksen ja osaamisen kehittämisestä sekä ylläpidosta. Pohjois-Karjalan kouluttajayrityspalkinto on tarkoitettu tunnustukseksi toiminnasta, jolla on edistetty ja edistetään Pohjois-Karjalan maakunnan yritysten ja oppilaitosten yhteistyötä. Palkinnon tarkoituksena on kannustaa yrityksiä kouluttamaan ja kouluttautumaan sekä tuomaan omaa osaamistaan oppilaitoksiin.

Kouluttajayrityspalkinto voidaan antaa Pohjois-Karjalassa toimivalle yritykselle, yrityksen tulosvastuulliselle yksikölle tai yhteisölle, joka on toiminnassaan osallistunut yhteistyöhön oppilaitosten kanssa, ottanut opettajia työelämäjaksoille, tarjonnut opiskelijoille paikkoja työelämäharjoitteluun, halunnut tuoda omaa osaamistaan oppilaitosten opettajuusjaksoille, kouluttanut omaa henkilökuntaansa tai tehnyt muuta yhteistyötä oppilaitosten kanssa Pohjois-Karjalan maakunnan hyväksi.

Kouluttajayrityspalkinnon jakamisesta päätetään vuosittain. Pohjois-Karjalan kauppakamarin koulutus- ja työvoimavaliokunta kerää ehdotuksia perusteluineen palkinnon saajasta ja tekee esityksen kauppakamarin hallitukselle, joka päättää palkinnon jakamisesta ja saajasta.

Perustietoa Porokylän Leipomo Oy:stä:

• Vuonna 1983 perustettu perheyritys, päätuotteita ruisleivät sekä gluteenittomat leipomotuotteet
  • Porokylän Leipomolla on tuotantoyksiköt Nurmeksessa ja Lieksassa, lisäksi myymäläleipomot Joensuussa sekä Kouvolassa
  • Liikevaihto 18,1 M€ vuonna 2020
  • Henkilöstöä 140
  • Toimitamme tuotteita läpi Suomen, Hangosta Ivaloon. Tavoitteemme on olla Suomen arvostetuin ja tunnetuin ruisleiväntuottaja, jonka leipä valitaan hyllystä silloin kun halutaan parasta.

Lisätietoja:

Porokylän Leipomo Oy,