Vuoden Valo 2020

TIEDOTE

Julkaisuvapaa 20.11.2020 klo 12

Vuoden Valo 2020

Pohjois-Karjalan kauppakamarin henkilöstö on päättänyt antaa Vuoden Valo 2020 palkinnon Nanocomp Oy:n toimitusjohtaja Veli-Pekka Leppäselle. Leppänen on toiminut kauppakamarin Kansainvälistymisvaliokunnan puheenjohtajana.

Perustelut Veli-Pekka Leppäsen valinnalle:
​​​​​​​

Akateemisen uran jälkeen Veli-Pekka siirtyi yritysmaailmaan Joensuun Yliopiston fotoniikan laitokselta. Veli-Pekka on erinomainen esimerkki henkilöstä, joka on pystynyt kanavoimaan akateemista osaamista yritystoimintaan. Vastaavia henkilöitä pohjoiskarjalainen elinkeinoelämä tarvitsee tulevaisuudessa entistä enemmän. Veli-Pekan positiivinen elämänasenne ja analyyttinen ote näkyy tavassa, jolla hän johtaa globaalia liiketoimintaa. Hänellä on erinomainen strateginen näkemys, jonka avulla hän pystyy näkemään muutokset globaalissa liiketoiminnassa. Tätä osaamista olemme saaneet hyödyntää myös kauppakamariverkostossa.

Vuoden Valo on 2015 perustettu, kauppakamarin henkilökunnan antama tunnustus ansiokkaasta osallistumisesta kauppakamarin valiokuntatoimintaan. Palkinnon tarkoituksena on kannustaa valiokuntalaisia aktiiviseen mukanaoloon ja korostaa yksilön merkitystä kauppakamaritoiminnassa.

Vuoden Valo -palkinto on myönnetty seuraaville valiokuntalaisille:

• 2015 Ari Mononen, Iivari Mononen Oy
  • 2016 Pekka Auvinen, Karelia Ammattikorkeakoulu, Petri Makkonen Optimi ry, Maarita Mannelin, Pohjois-Karjalan maakuntaliitto sekä Tomi Tuomasjukka, Työluotsi Oy
  • 2017 Keijo Mutanen KIM, Ventures Oy
  • 2018 Perttu Kouvalainen, Fabrik Oy
  • 2019 Mika Juvonen, Biokymppi Oy

Pohjois-Karjalan kauppakamari on elinkeinoelämän edunvalvoja, vaikuttaja ja kouluttaja. Teemme työtä kilpailukykyisen ja yrityksille menestyksekkään maakunnan puolesta.